Repasujeme servořízení na osobní a nákladní automobily

Nabízíme vám repasové řízení, čerpadla a poloosy na osobní a nákladní automobily ve spolupráci s italskou firmou O.M.M.A, která má více než 60 letou tradici v repasování řízení, poloos, brzdových třmenů, čerpadel a dalších dílů. Všechny díly jsou při repasování vyměněny za nové v řízeních a čerpadlech. V podstatě zůstává jen původní obal, který je také znovu nastříkán. Proto držíme záruku na zrepasované výrobky 1 rok. Z repasované díly jsou přezkoušeny, jestli byly opravdu opraveny správně. Máme k dispozici v těsné blízkosti servisy, u kterých vám můžeme domluvit výměnu servořízení, čerpadel a poloos a následnou geometrii. Od nás dostanete repasovaná řízení rovnou s řídícími tyčkami a manžetami.

Repasujeme řízení bez zálohy na vratnou část, řízení obsahuje řídící tyče s manžetami, nyní 1 ROK záruka na každé repasované řízení

Poloosy pro osobní a nákladní automobily

Celé elektronické řízení - Hřebenové řízení s elektrickým posilovačem

Servořízení - Hřebenové servořízení s hydraulickým posilovačem

Šnekové servořízení s hydraulickým posilovačem - převodka řízení

Hřebenové servořízení servotronic - Hřebenové servořízení s hydraulickým posilovačem a s elektrickým čidlem na ztužování volantu

Jen mechanickou část řízení ( hřebenové řízení ),  bez elektrického nebo hydraulického posilovače

Jen elektrickou část řízení, elektromotor je umístěn na sloupku řízení

Servočerpadla, elektrohydraulické čerpadla, elektromechanické posilovače řízení 

Poskytujeme 1 rok záruku na repasované díly, repasovný díl je vždy přezkoušen na tlakové stolici, aby se ověřila jeho těsnost a správná funkčnost.

 

Nově naleznete na našich stránkách rozšiřující katalogy položek, které nejsou umístěny v e-shopu jedná se především o starší vozidla řízení, servočerpadla a poloosy.

Při každé objednávce vás budeme kontaktovat telefonicky a sdělíme vám za jak dlouho se k vám dostane zrepasované řízení. A zkonzultujeme s vámi, jestli jste vybrali správné řízení, popřípadě vám pomůže vyhledat správné. Nejpřesnější vyhledání řízení, je podle VIN kodu vašeho vozidla.

Jak to celé funguje, můžeme zrepasovat vaše řízení nebo zrepasujeme jiné řízení, ale stejný tip za 4-5 pracovních dnů. Je potřeba, aby jste nám zaslali vaše nefunkční řízení nejpozději po namontování zrepasovaného řízení. V případě, že budete chtít repasovat přímo vaše řízení nebo nebude u našeho dodavatele skladem náhradní na zrepasování, je doba prodloužena až na 8 - 10 pracovních dnů vlivem poslání řízení tam a zpět.  To samé platí pro čerpadla a elektrické posilovače řízení.

Je nezbytné před namontováním řízení udělat výplach systému, aby jste odstranili nečistoty, které by mohly poškodit nově montované řízení a zkrátit jeho životnost. Pro udržen čistoty celého systému je dobré použit magnetický filtr, který vychytává kovové nečistoty a váže je na sebe. O jeho funkci se dočte více v sekci magnetický filtr.

Kontakt

Telefon:  +420 545 577 800
Mobil:     +420 731 178 227
Mobil:     +420 603 164 335
E-mail: info@truckmotor.cz
 
Druhy a funkce jednotlivých převodek řízení a čerpadel
 
Hřebenová převodka řízení - bez hydraulického posilovače - Ve skříni řízení je uložen pastorek, který je umísteň na vřetenu a to šikmým ozubením do ozubené tyče. Uzubená tyč je vedena v pouzdrech a stále je přitlačována k pastorku pružinou. Tím to způsobem se vymezuje vůle v ozubení řízení. Když otáčíme volantem, tak posouváme hřebenovou tyč a ta pomocí řídících tyčí natáčí kola. Některé vozidla mají jen hřeben řízení bez posilovače nebo může být použit elektrický posilovač, který je umístěn na  sloupku řízení.
 
Hřebenové řízení s hydraulickým posilovačem - servořízení - Vyznačuje se tím, že řidič působí malou silou na ovládací zkrutný člen, který přepouští olej v dvuojčinné pístnici. Tlak oleje pomáhá v pístnici natáčet kola. A tím usnadňuje celý proces řízení a snižuje vyžadovanou sílu od řidiče pro otočení kol. Tlak v hydralické poslovači vytřáří vysokotlaké olejové čerpadlo tzv. servo čerpadlo. Podle otáček čerpadla se snižuje a nebo zvyšuje tlak, čerpadlo je poháněno řemen od řemenice nebo má čerpadlo přímo svůj elektromotor. Řídící ventil podle natočení volantu přepouští olej na jednu nebo druhou stranu pístu a ten pak otáči koly. Když přestaneme otáčet volantem, tak se ventil vrátí do polohy, kde tlak oleje zůstává a kola jsou natočena pořád tam kde jsme je nechali.
Posilovací účinek je progresivní a je závislý na krouticím momentu torzního (zkrutného) členu na pastorku. Čím větší sílu potřeubjeme k otočení volantu, tím větší je i zkroucení torzního členu dojde ke zvýšení posilovacího účinku. Olej pod tlakem pomáhá posunovat píst a ten posunuje hřebenovou tyčí pod tlakem úměrným množství oleje, který prochází soustavou radiálních a axiálních kanálků otvory, které se otvírají zkroucením torzního členu řízení. Na obou koncích hřebenové tyče jsou kulové klouby, díky nim se potom propojí hřebenová tyč s řídícími tyčemi.

Servotronic - ztužování volantu se vzrůstající rychlostí - je to elektronicky řízené hydraulické řízení u kterého se snižuje síla posilovače řízení, se vzrůstající rychlostí vozidla. Při nízké rychlosti hydraulické řízení vytvřáří plný posilovací účinek a se vzrůstající rychlostí se posilovací účinek snižuje. Při malých rychlostech je magnetický ventil na řízení zavřený a nesňižuje posilovací účinek řízení. Při vyšších rychlostech se magnetický ventil dokáže zcela otevřit a servo olej teče z pracvoního prostoru řízení přes zpětný ventil, škrtící klapku a magnetický ventil zpět. Vratný prostor je škrtícím účinkem klapky ostříknut vyšším tlakem než je vratný prostor, který je bez tlaku. Tím to způsobem vznikne vracející moment na vřeteno řízení, které vložky ventilů otočí zpět do neutrální polohy. Tím to způsobem se nedokáže vytvořit podpůrný tlak a je potřeba aby sám řídíč vytvářel vyšši řídící sílu. Tím se docílí přesnějšího řízení ve vyšších rychlostech a lepší ovladatelnosti vozu.

Elektrické řízení - pomocná síla pro usnadnění řízení je vyráběna elektromotorem. Řízení neobsahuje servořerpadlo, ale elektromotor který je napájen z alternátoru elektrickou energií. Výhodou je snížení spotřeby paliva, protože hydraulické posilovače mají neustálou spotřebu výkonu z motoru a to i když zrovna vůbec nevytváří posilovací účinek. Otáčení volantu je snímáno snímačem točivého momentu. Řídící jendotka přepočítává neustále potřebný točivý moment a směr otáčený kol. Tuto sílu vytváří elektromotor. Točivý moment z elektromotoru přenáší převodka řízení.

Dvě možnosti provedení elektrického řízení. První možností je, že elektromotor je umístěn přímo na sloupku řízení, tedy mezi hřídelí a volantem. Druhým provedením je přímé umístěný elektromotoru na řízení. 

Maticové řízení s běhovými kuličkami - převodka řízení - Mezi maticí a šroubem jsou usmítěny kuličky, které mi se docílilo snížení tření. Při otáčení šroubu se matice posouvá a její ozubení zapadá do ozubeného segmentu, ten točí s řídící pákou, která následně přes řídící mechanismus natačí kola do rejdu. Používá se především u nákladních vozidel s posilovačem, kde je zapotřebí velký točivý moment díky velkému zatížení přední nápravy.

Servo čerpadlo - mechanické, které je poháněno řemen z řemenice motoru.

Servo čerpadlo - elektrické, které má svůj vlastní elektromotor, který vytváří tlak oleje.